SÅ blev det sommer på museet

SÅ blev det sommer på Genforenings- og Grænsemuseet, hvor vi starter ligeså stille op uden at markere sæsonens opstart.

Kalenderen viser 1. juni – sommers├ªsonen er skudt i gang. Vores dygtige museumsv├ªrter – heraf 3 nysl├Ñede – er klar til at tage godt imod sommerens g├ªster. Haveholdet har sat smukke r├©de pelargonier og hvide margueritter i forhaven som en velkomst til vore g├ªster og resten af haven har de givet┬áen sommerfrisk make-over. Super havehold, vi har.

P├Ñ museets f├©rste sommer├Ñbningsdag – i dag den 1.6. – f├Ñr vi bes├©g af 3 grupper – i alt 105 g├ªster – og dermed er antallet af museumsg├ªster siden 4. april i ├Ñr n├Ñet op p├Ñ 1070. P├Ñ nuv├ªrende tidspunkt er der for hele 2017 indkommet 47 gruppebestillinger, men flere forventes. Indenfor forts├ªtter h├Ñndv├ªrkerne renoveringen af 1. sal – men det m├ªrker vores g├ªster ikke! Museet har de n├ªste tre m├Ñneder ├Ñbent dagligt fra kl. 10 til 17 – undtagen mandag, som er lukkedag. Mod forudbestilling ├Ñbner vi dog fortsat uden for museets normale ├Ñbningstider for bes├©gende grupper eller enkeltpersoner. Vi ├©nsker en god sommer – og et STORT VELKOMMEN til de g├ªster, som l├ªgger vejen forbi.