Lekt├©rudtalelse fra Dansk Biblioteks Center (DBC)

Museets genudgivelse af bogen om Konge├Ñgr├ªnsen er nu blevet vurderet i en lekt├©rudtalelese af DBC.

Lekt├©rudtalelse

DBC leverer data og formidlingsl├©sninger til bibliotekerne, s├Ñ borgerne let finder den information de s├©ger og bliver pr├ªsenteret for dem p├Ñ en forst├Ñelig og anvendelig m├Ñde. Bl.a. udsender de lekt├©rudtalelser, som skal styrke det enkelte bibliotek i at tage stilling til anskaffelse af et materiale. En lekt├©rudtalelse skal indeholde en vurdering af anvendelsesmuligheder/m├Ñlgruppe/niveau, en beskrivelse af bogen, ┬áen sammenligning med anden relevant litteratur til m├Ñlgruppen inden for genren/emne og en vurdering af bogens kvalitet og en samlet konklusion. Se┬álekt├©rudtalelsen p├Ñ denne side.