NYHEDER I 2024

Add Your Camper Tour - 33 autocampere og 65 gæster indtog den 3. maj 2024 Genforenings- og Grænsemuseet og parkeringspladsen syd for museet. Som en af årets første grupper gæstede Camper Tours Genforenings- og Grænsemuseet med 65 deltagere fra hele landet. Den store gruppe blev delt op i to hold og betjent af fire af museets dygtige museumsværter. Besøget hos os var gruppens første stop på en 7-dages tur i grænselandet med besøg både nord og syd for grænsen. Blandt de øvrige rejsemål var en sejltur på Haderslev Dam, Haderslev Domkirke, Lysfesten på Haderslev Kaserne, den tyske højborg Knivsbjerg. På den anden side af grænsen ventede A.P. Møller skole i Slesvig, Dannevirke og Slottet Gottorp, (Nydambåden) og Frederikssted. Retur fra Tyskland ”lander” de mange autocampere i Frøslevlejren og afsluttes med afsluttende fælles campinghygge i Rudbøl, hvorefter turen dagen efter går hjemad på egen hånd. - KGN

Intet er så slemt, at det ikke er godt for noget! I vinterens løb væltede et træ ved Flemming Jarles bronze skulptur. Nu er det faldne træ og et par andre stormtruede træer fjernet, med en lys og utrolig flot udsigt til følge..