Præsentation af museets nye male-fortællebog

ÔÇØGenforeningen 1920 ÔÇô en historisk fort├ªlle- og malebog for familiens store og sm├ÑÔÇØ blev pr├ªsenteret p├Ñ Genforenings- og Gr├ªnsemuseet den 10. november.

Anf├©rt af tegner og forfatter Leif Gr. Thomsen farvelagde Peter, Mathias, Maja, Christine og Caroline fra Christiansfeld skole ivrigt siderne i malebogen.

Ca. 30 – for├ªldre, bedstefor├ªldre, lokalpolitikere, st├©ttemedlemmer og andre interesserede var m├©dt op, da formand Kaj G. Nielsen b├©d velkommen.

Bes├©gstallet henover eftermiddagen var p├Ñ 71 personer, og p├Ñ denne f├©rste salgsdag solgtes p├Ñ museet 42 historiefort├ªllende maleb├©ger – hvortil kommer 6 telefonbestillinger.

Bogen er trykt i 600 eksemplarer ÔÇô og trykning er muliggjort ved et sponsorat fra HELLE BILER i Kolding

Eleverne, som udgjorde dommerpanelet, skulle hver is├ªr give fort├ªlle- malebogen en sur eller smilende Smiley og gerne skrive en ledsagende bem├ªrkning. Bl.a. skrev Christine: ÔÇØDen er Mega-god og tegningerne er fantastiskeÔÇØ. Forventeligt fik bogen derudover bedste bed├©mmelse: 5 smilende Smileys.

Fortælle- og malebogen for familiens store og små sælges fra Genforenings- og Grænsemuseet for bare 40 kr. pr. stk.

Hvis man ├©nsker den fremsendt pr. post er prisen 21,- kr. ekstra til porto (g├ªlder maks. 2 b├©ger). B├©gerne sendes som B-post. Bestilling kan ske som mail til: info@genforeningsmuseet.dk