Museets protektor fylder 75 år

Museets protektor, H.E. Ingolf, Greve af Rosenborg fyldte i dag (17.2.) 75 ├Ñr┬áog om f├Ñ dage har Grevinde Sussie f├©dselsdag.
I dagens glade anledning forærede Genforenings- og Grænsemuseets bestyrelse Greveparret et fyldt honningkagehjerte. Hjertet blev afleveret med bl.a. disse ord:

“Hvad giver man manden, som har n├ªsten alt?
Museets bestyrelse gik i tænkeboks for at udtænke en hilsen til Grevens runde dag.
P├Ñ foresp├©rgsel til Egeland om en ├©nskeseddel l├©d svaret tilbage: “MUSEETS GAVE KUNNE V├åRE EN DONATION TIL MUSEET – f.eks. i form af et ├©konomisk tilskud til museets snarlige udgivelse af bogen S├ÿNDERJYSK KOMMANDO“.
Dette ├©nske har vi v├ªret glade for at opfylde – og paradoksalt nok er det nu museumsbestyrelsen, som m├Ñ sige tak til Dem for f├©dselsdagsgaven,┬ámen De er naturligvis selvskrevet til at modtage det f├©rste eksemplar, n├Ñr vi udgiver bogen – som – i parantes bem├ªrket -┬á trykkes i netop disse dage.

Men ingen f├©dselsdag uden gave, synes vi!
Bare en beskeden en.
Derfor har vi i dag medbragt en egnstypisk gave – til Dem og til Grevinde Sussie.
Gaven kommer fra byen, som flyder i mælk og honning!
Byen, hvor vi har hjertet med!
Br├©dremenighedsbyen Christiansfeld!

Gaven er et fyldt honningkagehjerte, som vi h├Ñber, De vil nyde med hinanden, n├Ñr roen igen efter denne f├©dselsdagsuge s├ªnker sig over Egeland.
Museumsbestyrelsen ├©nsker et stort og hjerteligt til lykke.Honningkagehjerte