Forberedelser til 10. juli

Alt tegner til at g├Ñ op i en h├©jere enhed l├©rdag den 10.7.2010
Museet er n├ªsten f├ªrdigmalet – museumsbogstaverne er renoveret┬á og genopsat. Det nyetablerede have-laug har sammen med anl├ªgsgartner Stuke og pl├ªneklipper-piloterne gjort en fantastisk indsat for at f├Ñ haven til at se p├ªn ud. Taps Sti-laug har f├ªrdiggjort trampestien, der nu blot venter p├Ñ den officielle ├Ñbning af navngivning. Den sp├ªndende s├ªrudstilling om ÔÇØS├©nderjyder i krigÔÇØ er n├ªsten f├ªrdig, dagens arbejdsopgaver er fordelt – og drejebogen klar. Bl.a. kommer Greveparret efter alt at d├©mme til at k├©re i en ├Ñben Ford A A Phaeton fra 1930, n├Ñr trampestien skal indvies og navngives.
Der er tilmeldt 10 faner til faneborgen p├Ñ museets p-plads, hvortil fejringen af┬á90-├Ñret for Genforeningen er henlagt – inden museet byder indenfor i have og museum. Den gamle Gr├ªnsekro har netop talt op, at┬á278 mennesker har tilmeldt sig museets 15-├Ñrs f├©dselsdagsarrangement med s├©nderjysk p├©lsebord.