Vellykket marked og helikopterrundflyvning

helimarked12Det var perfekt timing: Vejret, pladsforholdene, kr├ªmmerne, helikopteraftalen, aftalen med landm├ªnd om etablering af en landingsplads og etablering af ekstra parkeringsmuligheder, trafikafvikling, samarbejdet med Taps Borgerforening om ops├ªtning af flag og Den gamle Gr├ªnsekro, som b├©d kr├ªmmerne indenfor p├Ñ et l├ªkkert p├©lsebord imellem kl. 13 og kl. 15.
Jo, alt gik op i en h├©jere enhed, da museet den 6. august 2011 for f├©rste gang afviklede et s├Ñkaldt Bagagerums-, Trailer- og Kr├ªmmermarked.
34 hobbykr├ªmmere og 7 b├©rnekr├ªmmere m├©dte op. Enkelte allerede kl. 06:30, mens repr├ªsentanter for museumsbestyrelsen var ved at “kridte” banen op. I l├©bet af dagen dukkede ogs├Ñ et par enkelte ikke-tilmeldte kr├ªmmere op, men dem var der ogs├Ñ lige plads til. Dagen igennem var der rigtig mange interesserede k├©bere.
En rundsp├©rge blandt kr├ªmmerne sidst p├Ñ eftermiddagen viste, en udbredt tilfredshed med dagens forl├©b og salg. Flere ├©nskede allerede at bestille stadeplads – den samme som i ├Ñr forst├Ñs – til et muligt n├ªste ├Ñrs marked. Det skortede ikke p├Ñ p├ªne ord om arrangementet, men ogs├Ñ stor ros til kr├ªmmerne fra museumsbestyrelsen. Da pladsen lukkede kl. 17 og alle kr├ªmmerne var k├©rt hver til sit, l├Ñ der ikke et eneste stykke papir tilbage. Alt var ryddet op. Tak for det.

Ogs├Ñ helikopterrundflyvningen blev en stor succes. Helicopters DK┬┤s pilot, Rico – og Malene fra firmaets ground-crew havde begge en travl l├©rdag – kun med f├Ñ pauser imellem flyvningerne, som blev udf├©rt helt efter flyg├ªsternes ├©nsker: Hvad vil du helst se fra luften? Hejlsminde, Christiansfeld eller?
Mere end 50 personer blev rundfl├©jet – heriblandt en dreng p├Ñ 8 ├Ñr fra Christiansfeld, som fik turen i f├©dselsdagsgave af sin mor og far, som mente, at en pengegave var for kedelig og derfor vekslede den til en flyvetur. En anden n├Ñede i l├©bet af dagen ud p├Ñ to helikopterrundture over omr├Ñdet….
Piloten og hans medarbejder, som afslutningsvis takkede for en god dag ved at flyve en runde ind over museets P-plads, inden de satte kursen hjem mod Århus, udtrykte stor tilfredshed. For dem var dagen gået over al forventning.

Nu skal bestyrelsen s├Ñ evaluere arrangementet. Mon ikke vi arrangerer marked igen n├ªste ├Ñr……?