Historisk l├©be-, trave,- g├Ñ- og “lunte”tur

S├©ndag den 9. juni 2013 ÔÇô kl. 10 sker det!

Dagen, hvor det ÔÇØhistoriskeÔÇØ l├©b for motionsl├©bere og -vandrere afvikles med mulighed for at f├Ñ genopfrisket den del af danmarkshistorien, som handler om Genforeningen.

Arrangementet er ├Ñbent for alle. L├©bere af alle slags, motionister, stavg├ªngere, kapg├ªngere, vandrere, familier med b├©rn, b├©rneb├©rn, hunde og barnevogne. Alle er velkomne ÔÇô ogs├Ñ til at v├ªre med i almindeligt s├©ndagshyggeturs-slentretempo, hvor der kan samles appetit til frokostÔÇô samtidig med at man f├Ñr en p├Ñ ÔÇØopleverenÔÇØ.

L├©bet skydes i gang af Borgmester J├©rn Pedersen denne s├©ndag i juni m├Ñned kl. pr├ªcis 10 p├Ñ pladsen foran Genforenings- og Gr├ªnsemuseet. Der er to ruter p├Ñ henholdsvis 2,7 og 6,0 km, som udg├Ñr fra Genforenings- og Gr├ªnsemuseet, Koldingvej 52, 6070 Christiansfeld.

Undervejs er der indlagt sp├©rgsm├Ñl ved de historiske poster. ÔÇØRisikoenÔÇØ ved at svare rigtigt p├Ñ posternes sp├©rgsm├Ñl er h├©jst, at man kan vinde en af de mange flotte pr├ªmier, som flere af byens handlende har sat p├Ñ h├©jkant til de forh├Ñbentlig mange historieinteresserede l├©bere, motionister og -familier

Vel hjemkommet fra l├©b eller travetur er der mulighed for at k├©be en grillp├©lse og f├Ñ slukket t├©rsten. Den gamle Gr├ªnsekro tilbereder nemlig l├ªkre p├©lser p├Ñ grill p├Ñ museets P-plads.

Der kan parkeres på både kroens P-plads og på pladsen syd for Genforenings- og Grænsemuseet.

Startgebyret ÔÇô incl. en museumsbillet til Genforenings- og Gr├ªnsemuseet ÔÇô er p├Ñ beskedne 35 kr. for voksne. B├©rn mellem 10 og 15 ├Ñr betaler 10 kr. ÔÇô og b├©rn under 10 ├Ñr deltager gratis if├©lge voksne.