FULD DAMP PÅ

I ├©jeblikket er der fuld damp p├Ñ aktiviteterne p├Ñ Genforenings- og Gr├ªnsemuseet. P├Ñ l├©rdag den 3. august er der Bagagerums-, trailer- og kr├ªmmermarked p├Ñ museets P-plads med helikopterrundflyvning. I ├Ñr spr├ªnger tilmeldingerne fra kr├ªmmerne alle rammer. 44 kr├ªmmere og godtfolk har meldt deres ankomst med deres salgseffekter ÔÇô stort og sm├Ñt.

Den 6. august holder museet en hyggeaften for museumsvennerne, som en beskeden tak for den daglig frivillige indsats. Ialt 52 deltager i arrangementet, som omfatter hygge omkring grillen ÔÇô foredrag ved Leo Ranlev med hans sk├ªrsliberhistorier og ÔÇØsynneborrehistorierÔÇØ ved Leif Gr. Thomsen.
Se evt mere på https://www.facebook.com/#!/groups/380718502027/

I haven, som aldrig har v├ªret flottere end nu, passer 5 trofaste ÔÇØpl├ªneklipperpiloterÔÇØ og andre 6 flittige havefolk p├Ñ, at haven hele tiden viser sig flot og smuk, n├Ñr g├ªsterne bes├©ger museet.

Kustoderne ÔÇô 16 i tal ÔÇô heraf to nytilkomne i ├Ñr – passer godt p├Ñ museets samlinger og s├©rger godt for museets g├ªster, hvad enten vi taler om grupper, familier eller enkeltpersoner.

Om kort tid g├Ñr et par bestyrelsesmedlemmer i gang med at planl├ªgge en udstilling, som i 2014 ÔÇô 150-├Ñret for slaget ved Dybb├©l ÔÇô en udstilling som skal fort├ªlle om nederlagets konsekvenser i lokalomr├Ñdet.

Og s├Ñ er det jo stort, at vi inden for de sidste 2 uger foruden mange interesserede danske g├ªster ogs├Ñ har haft bes├©g fra Tyskland fra en familie med forbindelse til vores store genforeningshistorie ÔÇô nemlig familie til en af de danske amtm├ªnd, som var med i Dybb├©l i 1920.

Desuden bes├©g fra F├ªr├©erne af Karen – en ildsj├ªl – som er museumsleder p├Ñ et sp├ªndende pr├ªstemuseum p├Ñ F├ªr├©erne.

ÔÇô Og s├Ñ endelig bes├©get af det 77-├Ñrige hollandske st├©ttemedlem Hans Spa, som vil donere et bel├©b til museet. Han er personlig en god ven af forfatteren Jussi Adler Olsen. ÔÇô Jussi Adler Olsen kunne i ├©vrigt vise Hans Spa Genforenings- og Gr├ªnsemuseets hjemmesideomtale med historien om Hans┬┤ bes├©g p├Ñ museet f├Ñ dage f├©r de to venner m├©dtes i K├©benhavn, har vi netop erfaret┬ávia mail fra HollandÔǪ..