Museet igen betænkt af en fond

Glad bestyrelse

En telefonopringning til museets formand for nogen tid siden gjorde det klart, at Sergentgruppen, H├ªrens Gl. Fond, gerne s├Ñ en ans├©gning fra museet. En s├Ñdan blev hurtigt afsendt – og s├Ñ ventede museumsbestyrelsen i ├©vrigt meget sp├ªndt.Forleden blev sp├ªndingen udl├©st, da formanden for fonden, Ove Christiansen, Fjelstrup, lagde vejen forbi museet – medbringende en check p├Ñ 5.000 kr. til museumsbestyrelsen. Museet kvitterede med en lille messingplakette, som oph├ªnges p├Ñ museets sponsortavle.

Formanden oplyser, at Fonden er oprettet i 1944 – og at der i dag er 235.000 kr. i Fonden. Det er renterne af dette bel├©b, som udloddes. Og s├Ñledes blev det i ├Ñr Genforenings- og Gr├ªnsemuseet, som for anden gang, blev bet├ªnkt af fonden med nogle af disse midler.

P├Ñ billedet ses den modtagende, glade bestyrelse: Fra venstre: Best.medl. Knud Erik Dinesen, Peter Gi├©desen, Kustode Marie Jessen, Best.medl. Peder Graasb├©ll, Frank Smits, Formand for Sergentgruppen, H├ªrens Gl. Fond, Over Christiansen og n├ªstf. Jens J├©rgen Madsen. Formand, Kaj G. Nielsen, st├Ñr bag kameraet.