• TAK FOR JERES INDSATS I ÅR

Udgivet den 18. september 2018

Traditionen tro, var der igen i år arrangeret en udflugt for museumsværter, æresmedlemmer, havelaug, plæneklipperpiloter, museumsvenlige medhjælpere og bestyrelse.
    Udflugten var bestyrelsens tak til de mange frivillige ildsjæles ulønnede indsats på museet i 2018.

Vejret var vi spændte på, men når nu alle disse herlige frivillige skulle af sted, så måtte det jo blive godt vejr. Og det blev det!

Uhmm dejlig eftermiddagskaffe

Stentøjsfigurer i haven

Overalt – figurer i stentøj

Der lyttes intensivt til guiden men der kigges på bison´er

Sikken udsigt

Flotte dyr

kaffepause med lækkert bagværk fra Honningkagehuset

Kl. præcis 08:45 kørte bussen mod Fyn, hvor vi skulle besøge Europas største bisonfarm på den nordfynske prærie med traktor og vogn, mens en erfaren guide fortalte om dyrene, deres adfærd og sjove historier fra vores farmens hverdag med de store flotte dyr.
    Inden vi kørte ud på prærien holdt vi kaffepause med lækkert wienerbrød – igen i år sponseret af Honningkagehuset i Christiansfeld. (STOR TAK for det Tove og Torben).
    Efterfølgende gik turen ud til de mange bisonokser. Der var stor spørgelyst og turen foregik i en åben, overdækket vogn med en imponerende guide og fortæller på 83 år!

Bagefter var det tid til en lækker frokostbuffet på Den grimme Ælling i Odense med rigtig god tid til at nyde alle buffetens lækkerier.

Dagen sluttede i Middelfart hos Freddy Sejer, som siden han blev pensioneret, har lavet de sjoveste stentøjsfigurer – “Det grønne Folk”, som huserer overalt i hans have. De er brændt ved mere end 1200 grader og kan derfor stå ude hele året. Freddy Sejer er imponeret af menneskers forskellige udseender og spekulerer tit på, hvad folk ser, når de ser sig selv i spejlet. Figurerne ligner almindelige mennesker – på godt og ondt – og foretager sig de samme ting….Da have og kælder med mange figurer var set, var der eftermiddagskaffe. Freddy Sejer havde mobiliseret alle havemøbler – og sine søde børnebørn, som serverede de lækreste madder med ost og rullepølse.
    Kl. 16.30 “landede” vi igen på museets parkeringsplads. Godt mætte af den gode mad og dagens mange indtryk.
    Fotos: Jørgen Ibenfeldt