• “Sønderjyder i krig for en fremmed sag” – foredragsaften

Udgivet den 14. november 2013

Den 11.11. blev flaget – efter forslag fra aftenens foredragsholdere – sat på halv på Genforenings- og Grænsemuseet kl. 8 – for igen fra kl. 11 og resten af dagen at vaje på hel stang.

Museet var om aftenen igen vært ved en god foredragsaften på Den gamle Grænsekro. Allerede kl. 17:45 – da, vi ankom for at lukke op for at være klar til kl. 18 – var der gæster “på vent” – De stod på P-pladsen og sad i bilerne og var klar til at købe billetter og besøge museet.

Vi fik af 4 fremmødte gæster spændende tilbud om effekter til museet – og så måtte vi øvrigt igen sætte 2 ekstra borde ind i foredragsssalen på kroen, så der kunne være plads til alle 80 tilhørere – heraf mange udenbys. En enkelt kom helt fra Århus. – Tilhørerne fik en formiddabel god oplevelse. Flot aften – skåret over den vanlige læst. Stor, Stor tak til Paul Rochler og til Leif Thomsen for deres indsigtsfulde, gribende, oplysende og tankevækkende indlæg

Skyttegrav ved Somme 1917