• SÅ blev det sommer på museet

Udgivet den 1. juni 2017

blev det sommer på Genforenings- og Grænsemuseet, hvor vi starter ligeså stille op uden at markere sæsonens opstart.

Kalenderen viser 1. juni – sommersæsonen er skudt i gang. Vores dygtige museumsværter – heraf 3 nyslåede – er klar til at tage godt imod sommerens gæster. Haveholdet har sat smukke røde pelargonier og hvide margueritter i forhaven som en velkomst til vore gæster og resten af haven har de givet en sommerfrisk make-over. Super havehold, vi har.

På museets første sommeråbningsdag – i dag den 1.6. – får vi besøg af 3 grupper – i alt 105 gæster – og dermed er antallet af museumsgæster siden 4. april i år nået op på 1070. På nuværende tidspunkt er der for hele 2017 indkommet 47 gruppebestillinger, men flere forventes. Indenfor fortsætter håndværkerne renoveringen af 1. sal – men det mærker vores gæster ikke! Museet har de næste tre måneder åbent dagligt fra kl. 10 til 17 – undtagen mandag, som er lukkedag. Mod forudbestilling åbner vi dog fortsat uden for museets normale åbningstider for besøgende grupper eller enkeltpersoner. Vi ønsker en god sommer – og et STORT VELKOMMEN til de gæster, som lægger vejen forbi.