• Så er vi i gang – igen

Udgivet den 9. december 2007

SIDSTE ETAPE AF GENFORENINGS- OG GRÆNSEMUSEETS UDBYGNING ER STARTET
    Så er spaden endelig sat i jorden – og udgravningen til fundamentet til den glasarkade, som skal “samle” den gamle og den nye bygning – er gået i gang. I forrige uge flyttede nogle af museets bestyrelsesmedlemmer ca. 30 kvm fliser – og lørdag (8.10.) gik selve gravearbejdet i gang. I næste uge (tirsdag i uge 50) er det planlagt at fundamentet skal støbes. At de oprindelige byggeplaner nu kan færdiggøres skyldes, at Hans og Ingrid Jensen´s Fond har givet museet 120.000 kr. til projektet. Arkitekt Helge Petz har – som en donation – udarbejdet tegningerne til byggeriet, som forventes færdiggjort i løbet af foråret 2008. Vi håber, at kunne bringe en indvielsesdato i museets Nyhedsbrev, som udkommer i Januar 2008.
    JULEGAVE TIL MUSEET
    Så har vi været heldige igen….
    Fra KWIK SPAR i Taps har vi her i december fået tilsagn om 12.000 kr. Desuden har vi fra samme side fået tilsagn om et fremtidigt månedligt beløb, som der dog ikke kan sættes kroner på, da donationen er et resultat af den udlodning, som købmanden foretager i forbindelse med omsætningen i butikkens tilhørende spillehal.