• REGNVÅDT LØB

Udgivet den 10. juni 2012

Det historiske Løb” – den 10.6.2012 kl.10
    Vejret var ikke særlig venligsindet overfor arrangørerne denne regntunge søndag morgen, hvor alle havde glædet sig til premieren på ”Det historiske løb” – som også gerne måtte gennemføres i spadseretempo.

Løbeklubbens medlemmer, som skulle hjælpe, var klar til at indtage de historiske poster for at ”prøve” deltagerne i historiske spørgsmål….. Tyrstrup frivillige Brandværn mødte med brandbil og to førstehjælpsklare brandmænd. TV Syd var der – og museumsbestyrelsens repræsentanter havde startkort med mere klar til den store dag.

Men regnvejret var ikke ideelt. Alligevel trodsede en lille skare det dårlige vejr. 25 deltagere, en hund og et barn i barnevogn blev sendt af sted efter at formanden for Kulturudvalget i Kolding Kommune, H.C. Jensen, kl. 10 præcis åbnede løbet og ønskede alle en god oplevelse – vejret til trods. Bl.a. roste han det samarbejde, som lå til grund for løbet, nemlig samarbejdet mellem 2 frivillige institutioner – det kulturbærende museum og den fritidssportslige løbeklub og ønskede alt godt for den nye tradition. Jytte Clausen fra Christiansfeld Løbeklub trykkede fodbold-båt-hornet i bund – og så gik – og løb – deltagerne ud på de to ruter.

Begejstringen blandt deltagerne var ikke til at tage fejl af, da de kom tilbage. Mange våde ind til skindet, men alligevel havde alle haft en god oplevelse ud af det – og de fleste skulle lige smage en pølse ved grillen, som Den gamle Grænsekro havde stillet op ved museumsindgangen. Også et kig rundt i museet blev det til, inden spændingen blev udløst og de flotte præmier fra byens handlende skiftede hænder.

Ideerne til næste års arrangement fløj igennem den regntunge luft og alle var enige om, at glæde sig til løbet næste år, og alle var også enige om, at næste år vil vejret bare være helt på arrangørernes side…. Sådan!