• Plantning af Kongens Allé

Udgivet den 1. maj 2004

Når Kongealléen den 4. maj skal plantes, er der også feststemning på Genforenings- og Grænsemuseet.
    Museet lukker i dagens glade anledning dørene op – og holder Åbent Hus for de godt to tusinde mennesker, som forventes til PLANT-ET-TRÆ´s folkegave-arrangement.
    Museet holder åbent fra 10 – 13 og igen fra 14 – 15. Bestyrelsen håber, at rigtig mange vil benytte lejligheden til at besøge museet – og hente inspiration til senere sommerudflugter med hjem – hvorfra i landet man nu end kommer.
    Museet får på dagen også royalt besøg, idet HKH Prinsesse Benedikte – før hun tager videre – har ønsket at se Genforenings- og Grænsemuseet. Bestyrelsen vil tage imod Prinsessen ved museets hovedindgang. Prinsessen – med følge – ledsages herfra af bestyrelsen op til museet, hvor bestyrelsesmedlem Lorenz Asmussen vil vise rundt. Inden Prinsessen drager videre vil museets gaver – et støttebevis – og et stort honningkagehjerte – blive overrakt Prinsessen.
    Plant et Træ´s program for dagen i øvrigt kan læses på organisationens hjemmeside: www.plant-et-trae.dk