• Pigen på den hvide hest

Udgivet den 1. februar 2007

en livsberetning og et lille stykke Danmarkshistorie
    Ovenstående er titlen på et lille hæfte, som kan købes på Genforenings- og Grænsemuseet. Forhistorien er følgende:
    Eli Fredskilde har valgt en alternativ måde at støtte museet på, idet hun har foræret Genforenings- og Grænsemuseet 1000 ekspl. af et lille hæfte – som er en udgivelse af hendes mormors – Elisabeth Brarens – dagbogsnotater. Eli Fredskildes mor hed Johanne Herlak – og det var hende, som Kongen løftede op på sin hest under det berømte ridt over den gamle grænse.
    Hæftet på 28 sider er illustreret.
    Salget af det lille hæfte, som er udgivet med støtte fra Alving-Fonden skal understøtte museets drift, har Eli Fredskilde besluttet. Hæftet kan købes på museet – eller ved skriftlig bestilling til Genforenings- og Grænsemuseet, Box 58, 6070 Christiansfeld. Vi har ikke mulighed for EAN-fakturering. Medsend derfor venligst oplysning om leveringsadresse samt en crossed check på 40,- kr. til betaling for 1 hæfte, porto og leveringsomkostninger.
    Anbefaling:
    Hæftet kan også bestilles – og betales – sammen med Deres støttebevis for 2007 – blot De ved rubrikken “ANDET” på medsendte girokort påskriver hæftets titel.
    Kan anbefales som en god gaveidé.