• Museets kræmmermarked 2012

Udgivet den 7. august 2012

Gårdejer Karsten Faaborg etablerede et par dage før Genforenings- og Grænsemuseets Bagage- Trailer- og Kræmmermarked en flot anlagt landingsmulighed på sin kornmark for helikopteren fra HELITOUR.DK , som med pilot Morten Laugaard Nielsen her fra Christiansfeld rundfløj interesserede gæster ved Genforenings- og Grænsemuseets kræmmermarked lørdag den 4. August.

Antallet af kræmmere – i alt 38 – sprængte helt forventninger og rammer for museets arbejdende bestyrelsesmedlemmer. På et tidspunkt måtte to ikke-tilmeldte kræmmere holde i vent på naboparkeringspladsen før det lykkedes at få dem placeret.

Ved den sydlige indkørsel arbejdede helikopteren ihærdigt med de flyvelystne gæster. Også næste år (2013) bliver der helikopterrundflyvning, har Helitour allerede meldt ud!

Ved den nordre indkørsel til kræmmermarkedet var der en blanding af velduftende grillpølser og Harmonikabanditternes musik. De 4 musikanter fyldte dagen med deres gode og glade harmonikaspil, som trods et par regnbyger, smittede af på såvel kræmmere som købere.

Ved dagens afsluttende snak med kræmmerne stod det klart, at det havde været en succes. Kun to var lidt forbeholdne, men mange af de øvrige var allerede klar til at bestille plads til næste års marked. Et enkelt kræmmerpar dristede sig endog til at sige, at markedet her ved hovedvej 170 var meget bedre end Vorbasse Marked. Meeeen – mon dog?

Én ting var nagelfast: Genforenings- og Grænsemuseets Bagage- Trailer- og Kræmmermarked var en succes – og er kommet for at blive……..