• Museet igen betænkt af en fond

Udgivet den 26. august 2010
    Glad bestyrelse

En telefonopringning til museets formand for nogen tid siden gjorde det klart, at Sergentgruppen, Hærens Gl. Fond, gerne så en ansøgning fra museet. En sådan blev hurtigt afsendt – og så ventede museumsbestyrelsen i øvrigt meget spændt.Forleden blev spændingen udløst, da formanden for fonden, Ove Christiansen, Fjelstrup, lagde vejen forbi museet – medbringende en check på 5.000 kr. til museumsbestyrelsen. Museet kvitterede med en lille messingplakette, som ophænges på museets sponsortavle.

Formanden oplyser, at Fonden er oprettet i 1944 – og at der i dag er 235.000 kr. i Fonden. Det er renterne af dette beløb, som udloddes. Og således blev det i år Genforenings- og Grænsemuseet, som for anden gang, blev betænkt af fonden med nogle af disse midler.

På billedet ses den modtagende, glade bestyrelse: Fra venstre: Best.medl. Knud Erik Dinesen, Peter Giødesen, Kustode Marie Jessen, Best.medl. Peder Graasbøll, Frank Smits, Formand for Sergentgruppen, Hærens Gl. Fond, Over Christiansen og næstf. Jens Jørgen Madsen. Formand, Kaj G. Nielsen, står bag kameraet.