• Mandelgave og julemand

Udgivet den 24. november 2011

Årets mandelgave – eller julegave – til små og store

Genforenings- og Grænsemuseets nye udgivelse: ”Genforeningen 1920 – en historisk fortælle- og malebog for familiens store og små”, sælges den 4. december i SuperBest i Christiansfeld. Prisen er 40 kr. pr. stk – eller 3 for 105,- kr.

Malebogen – fortalt og tegnet af Leif Gr. Thomsen – er en oplagt idé til årets mandelgave – eller julegave – til alle aldersklasser….. Repræsentanter for Genforenings- og Grænsemuseets bestyrelse og forfatter/tegner Leif Gr. Thomsen står klar til at sælge malebøgerne til dig fra kl. 10 – 15.

Måske kan Leif Gr. Thomsen overtales til at skrive en hilsen i museets malebog – som allerede har begejstret prinser og prinsesse på Amalienborg og Schackenborg.

Hils på Genforenings- og Grænsemuseets julemand

Samtidig  vil man kunne hilse på museets helt egen julemand – alias kustode Per Wive. Julemanden, som har små overraskelser til børnene, finder man inde i butikken. De voksne skal heller ikke snydes. I løbet af dagen har julemanden og bestyrelsen nemlig også overraskelser til de voksne. I gennemsnit vil der være en overraskelse til de voksne hvert 20. minut.

Køb Genforenings- og Grænsemuseets støttebevis 2012 den 4.12. – og spar giroudgiften

Repræsentanter for Genforenings- og Grænsemuseets tager imod bestillinger af museets støttebevis for 2012. Støttebeviset giver støttemedlemmerne gratis adgang til museet indenfor normal åbningstid i hele 2012. Prisen for et støttebevis i 2012 er blot 150 kr. For dette beløb er man med til at sikre Genforenings- og Grænsemuseets fortsatte formidling af den store begivenhed i danmarkshistorien, som Genforeningen i 1920 var.

Bliv kustode – eller ad hoc-medarbejdende museums-ven

Skulle man gå rundt med en drøm om at blive kustode på museet – eller på anden vis have lyst til en gang imellem at støtte museet som aktiv museumsven ved museets aktiviteter – er man også velkommen til en snak med bestyrelsen den 4.12. i SuperBest. Vi kan altid bruge hjælpsomme hænder.

Forfatter og tegner Leif Gr. Thomsen i en stille eftertænksom stund