• Informationsaften for aldersgruppen 60+

Udgivet den 28. maj 2010

Museet har i øjeblikket 16 kustoder, men kan sagtens bruge flere hænder.. Der stilles ingen specielle krav om historisk viden, men det er vigtigt, at man har lyst til at snakke med andre mennesker.
    Hver af de frivillige, ulønnede kustoder har omkring 12 vagter a 3,5 timer på museet. Museet vil også gerne i kontakt med frivillige, der kunne tænke sig – en gang imellem – at give en hjælpende praktisk hånd på museet sammen med bestyrelsen. F.eks. i forbindelse med 90-års genforeningsfesten den 10.7.i år.

Onsdag aften afholdtes derfor et informationsarrangement for museumsinteresserede – alle over 60 år. Ud over de tilmeldte sneg 5 ekstra personer sig med. Der deltog således 43 gæster fra nær og fjern, som fyldte godt i museets lille auditorium, hvor Kaj G. Nielsen fra museumsbestyrelsen orienterede om museets ide, opbygning og spændende effekter. Flere af de deltagende gæster medbragte effekter, som senere kan indgå i museets udstillinger. Flere købte også museets støttebevis og muligvis vender en enkelt eller to senere tilbage for at indgå i museet frivillige kustodekorps og dermed gik alt som forventet for de tilfredse bestyrelsesrepræsentanter.