• Indvielse af ny udstillingsfløj

Udgivet den 14. februar 2006

Vi står foran et spændende år.
    For nu får vi langt om længe den ekstra udstillingsplads, som vi har sukket efter, idet indsamlingen af midler til museets udvidelse nu endelig har udmøntet sig i en udvidelse af museet. Den 17.1.kunne vi holde rejsegilde – og kan nu se frem til indvielsen, som vores protektorpar har givet tilsagn om at deltage i. Indvielsen sker foregår d. 15. juni 2006 kl. 15.00.
    Samtidig har museet på Koldinghus tilbudt, at Genforenings- og Grænsemuseet vil kunne låne udstillingseffekter fra Koldinghus-museets samlinger.
    Bemærk også, at Kongens Allé – 285 lindetræer – der i forfjor blev blev plantet som en folkegave til det royale brudepar, H.K.H. Kronprins Frederik og H.K.H Kronprinsesse Mary, kan ses lige udenfor museet i en allé fra den nordlige Kongesten til Christiansfeld. Den bliver flottere og flottere
    Alle støttemedlemmer er selvskrevne gæster ved indvielsen. Til de af vore medlemmer, som har e-mail, kan vi tilbyde at tilsende smånyheder om museet i løbet af året – og invitation til indvielsen, når programmet er endelig kendt. Send blot Deres e-mailadresse til info@genforeningsmuseet.dk