• Historisk løb/travetur

Udgivet den 23. maj 2012

ALLE kan deltage...

Søndag den 10. juni 2012 sker det!

Dagen, hvor det ”historiske” løb for motionsløbere og -vandrere afvikles for første – men forhåbentlig ikke sidste – gang med mulighed for at få genopfrisket den del af danmarkshistorien, som handler om Genforeningen.

Arrangementet er åbent for alle. Løbere af alle slags, motionister, stavgængere, kapgængere, vandrere, familier med børn, børnebørn, hunde og barnevogne. Alle er velkomne – også til at være med i almindeligt søndagshyggeturs-slentretempo, hvor der kan samles appetit til frokost (eller en lækker grillpølse) – samtidig med at man får en på ”opleveren”.

Løbet skydes i gang af formanden for Kulturudvalget, H.C.Jensen denne søndag i juni måned kl. præcis 10 på pladsen foran Genforenings- og Grænsemuseet. Der er to ruter på henholdsvis 2,7 og 7,0 km.

Undervejs er der indlagt spørgsmål ved de historiske poster. ”Risikoen” ved at svare rigtigt på posternes spørgsmål er højst, at man kan vinde en af de mange flotte præmier, som flere af byens handlende har sat på højkant til de forhåbentlig mange historieinteresserede løbere, motionister og -familier

Vel hjemkommet fra løb eller travetur er der mulighed for at købe en grillpølse og få slukket tørsten ved Den gamle Grænsekro.

Der kan parkeres på både kroens P-plads og på pladsen syd for Genforenings- og Grænsemuseet.

Startgebyret – incl. en museumsbillet til Genforenings- og Grænsemuseet – er 35 kr. for voksne. Børn mellem 10 og 15 år betaler 10 kr. – og børn under 10 år deltager gratis ifølge voksne.