• Genforenings- og Grænsemuseet udstiller i Flensborg

Udgivet den 2. oktober 2015
    ?

Kristian Langborg Hansen orienterer en gæst på udstillingen

Genforenings- og Grænsemuseet deltager i dagene 10. til 30. oktober på Det danske Centralbibliotek, Norderstr. 59, i Flensborg i udstillingen “SLESVÍA2015 –  Museumslandskab Slesvig“.

Ved dette dansk- og tysksprogede arrangement præsenteres 24 små museer fra området mellem Kongeåen og Ejderen. Bl.a. kan man møde Sønderjyllands Radiomuseum,Sønderborg,  ”Haus Peters” – den historiske købmandsbutik fra Nordfrisland, landsbymuseet Hanved, og 22 andre museer, som udstiller og orienterer om sig selv.
    Udstillingen er åben fra 10. oktober til 30. oktober – mandag til fredag – fra kl. 9 – 19 og lørdag fra kl. 9 – 14. Adgang til udstillingen er gratis.
    Her kan man lade sig overraske af den slesvigske mangfoldighed i museumslandskabet og måske få inspiration til kommende udflugtsmål. Nærmere oplysninger på Biblioteket i Flensborg på telefon: +49 461 86 97 141.
    Ved åbningen af udstillingen deltog fra Genforenings- og Grænsemuseet  Knud Erik Dinesen, Kristian Langborg-Hansen og Kaj G. Nielsen. Det er Kristian Langborg-Hansen, som ses på billedet – sammen med en besøgende gæst.