• Genforenings- og Grænsemuseet med i P4 Trekantens julekalender

Udgivet den 11. december 2012

Genforenings- og Grænsemuseet med i P4 Trekantens julekalender

Lyt med her:

Søndag den 9. december var der mulighed for et gratis museumsbesøg fra kl. 10 – 17 på Genforenings- og Grænsemuset. Oven i købet med flere sjove aktiviteter….

Julemanden passede museet sammen med repræsentanter for bestyrelsen – og kl. 11 og kl. 14.30 læste julemanden højt af Peter Jul for juleartige børn. Der var også en gratis gættekonkurrence med sjove præmier og hos et par kreative ”værksteder” kunne købes bl.a. glaskunst, papirklip og juledekorationer lavet af tørrede svampe..

Alle, som besøgte museet fik en museumsrabatbillet til næste sæson i 2013.

Kl. lidt over otte om morgenen den 9.12. kunne man i radioen høre P4 Trekantens niende julekalenderafsnit om nisserne Slem og Uartig, som befandt sig et eller andet sted på Genforenings- og Grænsemuseet. – De blev eftersøgt af hr. Skovmose og frk. Fnug i morgenjulekalenderudsendelsen… 1.klasse fra Christiansfeld skole har tidligere på året været på besøg på museet for at blive inspireret til at lave forslag til en julekalenderlåge – og en af elevernes tegninger blev brugt som kalenderlåge til netop denne søndag. De øvrige meget fine kalenderlågeforslag, kan man se udstillet på museet.