Genforenings- og Grænsemuseet får ny hjemmeside

Selvom de fleste af effekterne på Genforenings- og Grænsemuseet har mere end 90 år på bagen, er museets hjemmeside topmoderne. Museet har netop fået en ny hjemmeside sponseret af det lokale it-firma SoftFrontier.

Kristian Langborg-Hansen ops├ªtter plakette.Genforenings- og Gr├ªnsemuseets hjemmeside har gennemg├Ñet en st├©rre modernisering, og udover et opdateret design byder den nye side ogs├Ñ p├Ñ mange nye funktioner for museet og dets bes├©gende.
En af de store fordele ved det nye websted er, at museet nu selv kan opdatere siderne og tilf├©je nye. Det betyder, at de der bes├©ger museet – b├Ñde i lokalerne nord for Christiansfeld og p├Ñ hjemmesiden – kan se frem til opdaterede oplysninger om museet, og mange flere informationer er p├Ñ vej p├Ñ hjemmesiden. Kaj G. Nielsen, bestyrelsesformand for Genforenings- og Gr├ªnsemuseet, er begejstret for de mange muligheder, som den nye hjemmesider giver museet.
Det nye websted er fuldt sponseret af det lokale it-firma, SoftFrontier, som har til huse i Stepping. SoftFrontiers direkt├©r Kristian Langborg-Hansen udtaler: ÔÇ£Vi er glade for at kunne pr├ªsenter det nye websted for Genforenings- og Gr├ªnsemuseet. Det er en forn├©jelse at hj├ªlpe en lokal kulturinstitution og de mange frivillige, som f├Ñr museet til at fungere i det daglige. Med den meget brugervenlige l├©sning museet har f├Ñet, er vi sikre p├Ñ, at museet i fremtiden vil nyde at g├©re flere og flere oplysninger og historier tilg├ªngelige p├Ñ internettet.ÔÇØ
Tirsdag aften m├©dtes museumsbestyrelsen med Kristian Langborg-Hansen p├Ñ Genforenings- og Gr├ªnsemuseet for at markere den officielle overdragelse af den nye hjemmeside. Ved den lejlighed kvitterede museumsbestyrelsen med at ops├ªtte en beskeden messingplakette med giverens data p├Ñ. Kristian Langborg-Hansen m├Ñtte dog selv i gang med skruetr├ªkkeren for at s├ªtte plaketten op p├Ñ museets flotte sponsortavle – en opgave han ikke var spor ked afÔǪÔǪ.