• Genforenings- og Grænsemuseet får ny hjemmeside

Udgivet den 14. april 2010

Selvom de fleste af effekterne på Genforenings- og Grænsemuseet har mere end 90 år på bagen, er museets hjemmeside topmoderne. Museet har netop fået en ny hjemmeside sponseret af det lokale it-firma SoftFrontier.

Kristian Langborg-Hansen opsætter plakette.Genforenings- og Grænsemuseets hjemmeside har gennemgået en større modernisering, og udover et opdateret design byder den nye side også på mange nye funktioner for museet og dets besøgende.
    En af de store fordele ved det nye websted er, at museet nu selv kan opdatere siderne og tilføje nye. Det betyder, at de der besøger museet – både i lokalerne nord for Christiansfeld og på hjemmesiden – kan se frem til opdaterede oplysninger om museet, og mange flere informationer er på vej på hjemmesiden. Kaj G. Nielsen, bestyrelsesformand for Genforenings- og Grænsemuseet, er begejstret for de mange muligheder, som den nye hjemmesider giver museet.
    Det nye websted er fuldt sponseret af det lokale it-firma, SoftFrontier, som har til huse i Stepping. SoftFrontiers direktør Kristian Langborg-Hansen udtaler: “Vi er glade for at kunne præsenter det nye websted for Genforenings- og Grænsemuseet. Det er en fornøjelse at hjælpe en lokal kulturinstitution og de mange frivillige, som får museet til at fungere i det daglige. Med den meget brugervenlige løsning museet har fået, er vi sikre på, at museet i fremtiden vil nyde at gøre flere og flere oplysninger og historier tilgængelige på internettet.”
    Tirsdag aften mødtes museumsbestyrelsen med Kristian Langborg-Hansen på Genforenings- og Grænsemuseet for at markere den officielle overdragelse af den nye hjemmeside. Ved den lejlighed kvitterede museumsbestyrelsen med at opsætte en beskeden messingplakette med giverens data på. Kristian Langborg-Hansen måtte dog selv i gang med skruetrækkeren for at sætte plaketten op på museets flotte sponsortavle – en opgave han ikke var spor ked af…….