• Foredrag: “OVERMOD OG ROMANTIK 1863-1864”

Udgivet den 12. oktober 2014
    Ib Hansen

OVERMOD OG ROMANTIK 1863 – 1864– det er titlen på et foredrag, som fhv. skoledirektør Ib Hansen, Kolding holder på Genforenings- og Grænsemuseet tirsdag d. 11.11.2014 kl. 19:30-22:00.
    Død og lemlæstelse. Blod og tårer. Et mangeårigt nationalt traume. Det blev resultatet af De Slesvigske Krige. Tidligere børne- og uddannelsesdirektør i Kolding Kommune Ib Hansen vil i sit foredrag komme ind på baggrunden for den ulykkelige krig i 1864 og krigens konsekvenser. I foredraget vil han berøre de lokale konsekvenser for egnen mellem Kolding og Haderslev i det tidsperspektiv, der spændes ud mellem Treårskrigen 1848-50, krigen 1864 og Genforeningen i 1920.
    Et par sange vil der også være plads til – og den musikalske sangledsagelse leveres naturligvis af komponist og pianist Bente Ibenfeldt, Christiansfeld.
    Museet er åbent fra kl. 18:00 den 11.11. – med gratis museumsadgang for aftenens foredragsgæster.
    Entré til aftenens foredrag: 50,- kr