Festlig indvielse af medie-balkon

ALLE ER VELKOMNE til at være med til den festlige indvielse af den flotte nye balkon ved museets protektor H.E. Ingolf, Greve af Rosenborg og hustru Grevinde Sussie, Koldings borgmester m.fl. fredag den 10.2.2012 kl. 16:30 til 17:30.

Repr├ªsentanter for museet har i den seneste tid haft travlt med f├ªrdigg├©relse af balkon, sortering af b├©ger, installation af sp├ªndende fort├ªllinger og billeder i den nye s├©gemaskine, skiltefremstilling o.m.a. til den store dag.

N├Ñr greveparrets bil – ÔÇ£Krone 24ÔÇØ – p├Ñ fredag den 10. februar atter parkeres p├Ñ den vanlige plads foran museet, modtages parret af museets bestyrelse. Vel inde i varmen bydes alle fremm├©dte ganske kort velkommen, inden Greve Ingolf klipper den r├©de snor til balkonen – og dern├ªst – med et enkelt tryk – starter museets s├©gemaskine p├Ñ 1. sal.

Kristian L. Hansen og Jonas Thygesen – yngste skud i museumsbestyrelsen – vil orientere Greveparret om s├©gemaskinens og h├Ñndbibliotekets funktioner.

N├Ñr balkonen er blevet pr├ªsenteret for Greveparret, vil Danske Bank, ved filialdirekt├©r Merete Christensen, aflevere en pengegave til museet, hvorefter museets nyeste sponsorer skal p├Ñ arbejde. Museets formand uddeler nemlig 8 messing-plaketter til nye sponsorer, som i dagens glade anledning selv f├Ñr lov til at skrue disse op p├Ñ museets stolthed – sponsorv├ªggen.

Efterf├©lgende er der mulighed for alle fremm├©dte til at tage et kig p├Ñ den nye balkon og museets udstillinger. Der vil ogs├Ñ v├ªre mulighed for et gensyn med forfatteren/tegneren Leif Gr. Thomsen – og for at k├©be hans bog ÔÇØGenforeningen 1920 ÔÇô en historisk fort├ªlle- og malebog for familiens store og sm├ÑÔÇØ.

Forfatteren til ÔÇØKun leget├©j i deres h├ªnderÔÇØ, Jonas Thygesen, kan ogs├Ñ tr├ªffes. Hans bog kan ligeledes k├©bes p├Ñ dagen. Begge forfattere signerer gerne deres b├©ger.

Man kan ogs├Ñ k├©be Genforenings- og Gr├ªnsemuseets st├©ttebevis og derved spare giroudgiften. Prisen for et st├©ttebevis i 2012 er blot 150 kr.

Der bydes på en lille forfriskning, som Bryggeriet Fuglsang i Haderslev sponserer.

Museet ├Ñbner kl. 16:00 for de, der vil festligholde begivenheden sammen med museumsbestyrelsen ÔÇô og der er naturligvis gratis adgang for alle.