• Festlig indvielse af medie-balkon

Udgivet den 1. februar 2012

ALLE ER VELKOMNE til at være med til den festlige indvielse af den flotte nye balkon ved museets protektor H.E. Ingolf, Greve af Rosenborg og hustru Grevinde Sussie, Koldings borgmester m.fl. fredag den 10.2.2012 kl. 16:30 til 17:30.

Repræsentanter for museet har i den seneste tid haft travlt med færdiggørelse af balkon, sortering af bøger, installation af spændende fortællinger og billeder i den nye søgemaskine, skiltefremstilling o.m.a. til den store dag.

Når greveparrets bil – “Krone 24” – på fredag den 10. februar atter parkeres på den vanlige plads foran museet, modtages parret af museets bestyrelse. Vel inde i varmen bydes alle fremmødte ganske kort velkommen, inden Greve Ingolf klipper den røde snor til balkonen – og dernæst – med et enkelt tryk – starter museets søgemaskine på 1. sal.

Kristian L. Hansen og Jonas Thygesen – yngste skud i museumsbestyrelsen – vil orientere Greveparret om søgemaskinens og håndbibliotekets funktioner.

Når balkonen er blevet præsenteret for Greveparret, vil Danske Bank, ved filialdirektør Merete Christensen, aflevere en pengegave til museet, hvorefter museets nyeste sponsorer skal på arbejde. Museets formand uddeler nemlig 8 messing-plaketter til nye sponsorer, som i dagens glade anledning selv får lov til at skrue disse op på museets stolthed – sponsorvæggen.

Efterfølgende er der mulighed for alle fremmødte til at tage et kig på den nye balkon og museets udstillinger. Der vil også være mulighed for et gensyn med forfatteren/tegneren Leif Gr. Thomsen – og for at købe hans bog ”Genforeningen 1920 – en historisk fortælle- og malebog for familiens store og små”.

Forfatteren til ”Kun legetøj i deres hænder”, Jonas Thygesen, kan også træffes. Hans bog kan ligeledes købes på dagen. Begge forfattere signerer gerne deres bøger.

Man kan også købe Genforenings- og Grænsemuseets støttebevis og derved spare giroudgiften. Prisen for et støttebevis i 2012 er blot 150 kr.

Der bydes på en lille forfriskning, som Bryggeriet Fuglsang i Haderslev sponserer.

Museet åbner kl. 16:00 for de, der vil festligholde begivenheden sammen med museumsbestyrelsen – og der er naturligvis gratis adgang for alle.