ER TALLET 80 MON MUSEETS LYKKETAL…

De sidste mange arrangementer på museet har hver gang kunnet samle omkring 80 deltagere.

S├©ndag den 1.juni var heller ingen undtagelse. Her samlede museets dobbelt┬¡arrangement ogs├Ñ omkring 80 personer til den festlige ├Ñbning af 1864-udstillingen ÔÇô og knap s├Ñ mange til den efterf├©lgende HISTORISKE g├Ñ-, lunte-, trave-, l├©betur.

Dagen startede festligt med Bente Ibenfeldts velkomstmusik p├Ñ museets nye elektriske klaver forud for den egentlige ├Ñbning, som blev foretaget af formanden for Kulturudvalget i Kolding, Jesper Elkj├ªr. Han bandt en tr├Ñd fra 1864 op til dagens gr├ªnsekonflikter ÔÇô bl.a. i Ukraine ÔÇô og takkede initiativtagerne bag Fokus 1864 for samarbejdet omkring vandreudstillingen, som fort├ªller, hvad 1864 bet├©d rent lokalt. Fondsbestyrelsen for Berdiin Olesens Fond var b├Ñde glade og tilfredse, og de ├©vrige g├ªster begejstrede, fordi man tydeligt m├ªrkede den publikumsgl├ªde, som var forbundet med pr├ªsentationen af det nye klaver, da Bente Ibenfeldt undervejs spillede to numre ÔÇô begge egne kompositioner ÔÇô for de fremm├©dte, nemlig ÔÇ£Kun et kysÔÇØ ÔÇô og Gr├Ñsten marchen. Sidstn├ªvnte oveni k├©bet spillet for H.M. Dronningen p├Ñ Gr├Ñsten Slot af Livgardens Musikkorps for et par ├Ñr siden.

Efterf├©lgende blev ÔÇ£march-deltagerneÔÇØ sendt af sted af Jesper Elkj├ªr p├Ñ de to ruter ÔÇô hvor deltagerne┬á travede ruterne igennem p├Ñ ÔÇ£quiz og tv├ªrsÔÇØ og kom hjem igen til museet til festlige og flotte gaver, som var sk├ªnket af byens erhvervsdrivende.

GenforeningsÔÇô og Gr├ªnsemuseet siger STOR TAK til ALLE, som var med til at g├©re den 1. juni til en rigtig god dag for alle.Tak til sponsorer, museumsvenner, g├ªster, tur┬¡deltagere, hj├ªlpere, til Berdiin Olesens Fond for det nye elektriske klaver og til formanden for Kulturudvalget Jesper Elkj├ªr ÔÇô for positiv medvirken ved ├Ñbning af 1864-udstillingen og som ÔÇ£starterÔÇØ af Den HISTORISKE g├Ñ-, lunte-, trave-, l├©betur.

Det blev til to gode oplevelser takket være den fine opbakning fra alle.

Bente Ibenfeldt spiller