• Borgmester-tvekamp

Udgivet den 10. september 2012

Borgmesterdyst – eller borgmester-tvekamp.
    Det er, hvad der er lagt op til på Den gamle Grænsekro den 24. oktober kl. 19:30. I al venskabelighed forstås.

Det er Genforenings- og Grænsemuseet, der arrangerer dette spændende – og i vores lokalområde helt anderledes hyggelige – kulturarrangement med ægte caféstemning.
    Borgmester Jørn Pedersen, Kolding og borgmester Jens Chr. Gjesing, Haderslev har sagt ja til en dyst om historisk viden om tiden fra 1848 til 1920 – og Genforeningen – i et mix af muntre spørgsmål og præsentation af sjove effekter.
    Begge borgmestre assisteres af yderst kompetente museumsfolk.
    Jens Chr. Gjesing har således museumsinspektør Lennart Madsen, Haderslev Museum med på holdet. Jørn Pedersen assisteres af museumsinspektør Axel Johnsen fra Museet på Koldinghus.

Frode Munksgaard på planlægningsbesøg på museet

De i alt 190 billetter til denne festlige aften kan købes i Sydbank, Haderslev, Sydbank, Kolding eller Danske Bank, Christiansfeld fra den 19. september 2012. Billetprisen er 160 kr. pr. person inklusiv kaffe og kage i aftenens midtvejspause.
    De to hold quiz´es igennem 2 runder på hver ca. 30 minutters varighed med både ”hurtige” spørgsmål og mere dybdegående spørgsmål. Også forskellige effekter fra 1848 til 1920 vil blive lagt foran de to hold med snedige spørgsmål af forskellig slags. Der vil naturligvis være passende præmier til det vindende
    hold.
    Planlægningen af quiz-aftenen er foregået i et tæt samarbejde med et af museets støttemedlemmer, nemlig det kendte TV-ansigt, Frode Munksgaard, som for at støtte museet – kvit og frit – binder aftenen sammen som quizmaster.
    Der vil i aftenens løb også blive lejlighed til at synge et par sange, som pianist og komponist Bente Ibenfeldt fra Christiansfeld har lovet at akkompagnere til, ligesom hun vil ”hyggespille” for tilhørerne fra kl. 19 til arrangementet starter kl. 19.30.