• Vi fejrer….

Udgivet den 10. marts 2017

GENÅBNING af Genforenings- og Grænsemuseet den 4. april 2017 med GRATIS ADGANG til museet for ALLE fra kl. 16 – 18.
    Vi fejrer færdiggørelse af tilbygning og ny-indretning af museumsudstillingen, som ekstraordinært slå dørene op et par timer den 4.4. forud for sæsonåbningen til påske – den 13.4.
    Det skal fejres, at museet nu udstiller i to sale og i tilgift har fået mulighed for at indrette et ekstra udstillingsrum til kommende særudstillinger og at vi endelig igen er klar til at modtage gæster efter at museet har været lukket ned p.g.a. ombygning og nyindretning siden november 2016.
    Vi afholder i den glade anledning to arrangementer den 4. april i år. Af pladshensyn først et lukket arrangement med inviterede gæster – nemlig museets kustoder, havefolk, andre museumsstøtter og bestyrelse fra kl. 14. Efterfølgende holder vi “Åbent Hus” fra kl. 16 til kl. 18 for ALLE interesserede museumsvenner.
    Vi glæder vi os til den nye sæson 2017, hvor ordrebogen allerede rummer flere gruppebestillinger. Ja faktisk kommer den første gruppe allerede på besøg på genåbningsdagen – den 4. april kl. 19.45.
    I 2017 har vi følgende faste åbningstider:

Påskeferien: 13.4. til 16.4.2017

Sommer: 1.6. til 31.8.2017.
    Alle week-ends i september måned
    Efterårsferien: 14.10. til 22.10.2017

Museet er dog ikke lukket for gæster i de perioder, som ligger udenfor ovennævnte faste åbningstider. ENKELTPERSONER og GRUPPER modtages fortsat gerne mod forudbestilling og mod at betale et ekstra åbningsgebyr udover entréen. Dette koster blot 100,- kr. ekstra. Er man f.eks. en gruppe på 5 personer, som deles om udgiften, har man adgang til museet for blot 50 kr. pr. person (billetpris 30,- kr.) + 20 kr. (andel i gebyret for ekstraordinær åbning). Umiddelbart efter Påske påbegyndes en renovering af førstesalen i det hovedhuset, og med indretning af museets nye arkivlokaler i stueetagen, men det vil ikke få indflydelse på gæsternes museumsbesøg. Til efteråret etableres to toiletter – det ene handicapvenligt – samt et mini-køkken, men så er vi også igennem en laaaang periode med om- og tilbygning som startede i april 2016.