• 11.11.2017 – fin eftermiddag

Udgivet den 14. november 2017

Mindet lever stadig – 99 år efter
    Genforenings- og Grænsemuseets årlige markering Våbenstilstanden den 11.11.1918 blev igen i år – i 99-året – vel modtaget på selve årsdagen.
    Ekstra stole måtte tilvejebringes til arrangementet, som bl.a. blev indrammet af sang med Bente Ibenfeldts musikalske akkompagnement. Mindeprogrammet indeholdt udover sang bl.a. beretningen om de røde valmuer, en præsentation af de Dansksindede sønderjyske Krigsdeltagere, oplæsning af beretninger fra skyttegravene fra 1914 til 1918 og en orientering om, det, der rent praktisk skete, når en tysk soldat faldt….
    Hele arrangementet blev præsenteret af Leif Gr. Thomsen og Kaj G. Nielsen og varede lige præcis 60 minutter, hvorefter de 68 fremmødte samledes udenfor museet for at nedhale flaget til tonerne af The last Post, spillet af Jørn Iversen fra Flyverhjemmeværnets musikkorps.
    Det blev en flot og mindeværdig eftermiddag – og museets gæsteantal siden 4. april i år nåede dermed op på 3.538 personer.
    Se her, hvad JydskeVestkysten skrev (2 scannede sider).