• 11.11.2014

Udgivet den 13. november 2014

På den historiske dato – 11.11. – flagede Genforenings- og Grænsemuseet som i fjor – efter helt egne flagregler. Museets flag blev nemlig sat på halv kl. 8 – for igen fra kl. 11 til solnedgang at blive sat på hel stang. De tre timer på halv stang for at mindes de mange faldne sønderjyske sønner fra 1. verdenskrig. På hel stang flagedes for at fejre 1. verdenskrigs våbenstilstand.

Et af museets støttemedlemmer, Annmarie Langballe, har sendt os disse billeder efter at hun den 11.11. deltog jeg i mindehøjtideligheden for 100 året for 1. verdenskrig i Marselisborg Mindepark.

11.11.2014Hendes morfar, Jørgen Jørgensen, Augustenhof, Als, faldt ved Soissons den 12.januar 1915 og da hun ikke kunne komme til mindearrangementet i Broager og Sønderborg i august, tog hun til Aarhus den 11.11.

Prinsens Musikkorps spillede og årets taler var, chefen for Jydske Dragonregiment, oberst Kurt Mosgaard. Efter kransenedlæggelsen spillede musikkorpset Kongernes Konge”, hvor alle sang med.